fbpx

כמה עולה סרט?

"אז כמה עולה הפקת סרט וידאו? לצלם או הפקת אנימציה? דו מימד או תלת מימד? מה עדיף?.." כשמדובר על הפקת סרט, דרוש לרדת לפרטים הקטנים ולהבין איזה סרט הלקוח מבקש להפיק, או לשמוע את הצרכים של הלקוח ובהתאם לזה להציע פתרון הנכון עבור הלקוח.

"אז כמה עולה הפקת סרט וידאו? לצלם או הפקת אנימציה? דו מימד או תלת מימד? מה עדיף?.."

אם רק הייתי מקבל שקל על כל פעם ששאלו אותי את השאלה הזאת.. ולשואלים אני עונה: "אז כמה עולה בית? או כמה עולה אוטו?" .. הלקוחות תמיד מעט מגמגמים בתשובה, כי אין תשובה אחידה, עם מחיר אחד קבוע לשאלה הזאת לכל מוצר בהתאם לדרישות יש את העלות שלו.

כשמדובר על הפקת סרט, דרוש לרדת לפרטים הקטנים ולהבין איזה סרט הלקוח מבקש להפיק, או לשמוע את הצרכים של הלקוח ובהתאם לזה להציע פתרון הנכון עבור הלקוח.

סרט מורכב משלל מרכיבים שוניםתסריט, צילומי וידאו וסטילס, ארט, סטיילינג, גרפיקה, אנימציה, פסקול, עריכה, קריינות, מיקס סאונד ושעות עבודה של כלל צוות ההפקה ואנשי המקצוע התומכים כל התפקידים הנ"ל חשובים ודרושים להפקת הסרט כאשר מעל כל העבודה מנצח המפיק. האיש שרואה את כלל ההפקה מהשלב הראשוני ועד מסירת הסרט ללקוח.

לרוב, לקוחות יבקשו להגדיר תקציב נתון נמוך על מנת לחסוך בעלויות ההפקה השונות, וככל שתקציב הסרט מצומצם כך אנשים לוקחים על עצמם יותר ויותר תפקידים משולבים: במאי – צלם, מפיק – במאי, איש ART שהוא גם המעצב הגרפי או האנימטור להפקה .. וכו',כאשר שככל שתקציב ההפקה קטן יותר כך ריכוז התפקידים (צמצום כוח אדם) הוא גדול יותר. כאשר בסופו של דבר אנו חוזרים לשאלה אז כמה עולה הפקת סרט וידאו?

אז למרות שאין תשובה אחידה, הנה כמה טיפים והכוונות לטובת העברת בריף לספק, שיעזרו לכם בהגדרת איפיון הסרט ומציאת הספק הטוב ביותר עבורכם:

  1. מה מטרת הסרט?
  2. מהם 3 המסרים העיקריים אותם אנו מעוניינים להעביר בסרט?
  3. מי קהל היעד של הסרט?
  4. איפה הסרט יוצג? (חשוב לטובת הוספת כתוביות, שפת הסרט ועוד).
  5. מה המתחרים מציגים? האם יש רפרנס שאהבתם?
  6. תקציב – מה יעד התקציב הנתון להפקה? וחשוב גם לוודא שהתקציב ריאלי להיקפי הפרוייקט
  7. האם יש קו עיצובי לחברה \ למותג \ למוצר, אשר ניתן לעבוד איתו?
  8. אילו חומרי גלם קיימים אשר ניתן לעבוד עמם? (חשוב כשבאים לחסוך עלויות)
  9. אילו חומרי גלם או שירותים, נדרש לרכוש לטובת ההפקה?
  10. מה תאריך היעד לסיום ההפקה? (דדליין)
  11. מה הלקוח מצפה לקבל -תיאום ציפיות הוא שלב מאוד חשוב בהתקשרות עם לקוח.

 

אם בכל זאת רציתם להעריך את עלות ההפקה, הכנו לכם המתעניינים את הפירוט העיקרי של הפרמטרים המובילים בהפקת סרט. חשוב לזכור שישנם אלמנטים נוספים שיכולים להדרש להפקת הסרט, ואלו ויתומחרו בנוסף.

 

תסריט – כל סרט תדמית מצריך תסריט. התסריט יכול להיות פשוט או מורכב. תסריט וקריאייטיב המבוססים על תחקיר הינם החלק הראשון אך המשמעותי ביותר בהפקת כל סרטון תדמית והם יגדירו כיצד עוברים המסרים לצופה. עלות תסריט, קריאייטיב ותחקיר בין 2,500 – 5,000 ₪ .

הפקה – כל סרט תדמית מחייב תהליך של הפקה, כאשר ההפקה הינה הגורם שמדביק את כל החלקים של תהליך היצירה, החל משלב התכנון, דרך שלב ימי הצילום ועד שלב הפוסט פרודקשן ודואג שהמכונה של הפקת סרט התדמית תתנהל ללא תקלות. עלות הפקה  תהיה בין 3,000- 10,000  (כתלות במורכבות הפרוייקט).

במאי – בכל הפקת סרט חשוב שיהיה איש חזון קריאטיבי מוביל שינצח על כל הצד האומנותי שבו התסריט המבריק שנכתב יוצא לפעול ומבוצע בתיאום מושלם. עלות במאי תהיה בין 4,000 -8,000 ₪ (כתלות במורכבות הפרוייקט).

צילום – סרט תדמית יכול להיות מצולם בבסיס על ידי צלם מקצועי יחד עם ציוד צילום מקצועי 4K וציוד סאונד ותאורה בסיסי (ONE MAN SHOW) או לחילופין על ידי צוות הפקה מלא ונרחב (הכולל צלם, עוזר צלם, תאורן, עוזר תאורן, גריפ, סאונדמן, בום מן, מאפרת, עוזר במאי, עוזרי הפקה ועוד) עלות יום צילום מתחילה ב 5,000 ₪ ותעלה ככל שההפקה מורכבת ודורשת יותר גורמים מעורבים.

צילום אווירי באמצעות רחפן – אחד מאמצעי הצילום הנפוצים בסרטי תדמית הם צילומי אוויר מרהיבים באמצעות רחפן המעשירים את הויז'ואליה בסרט ומעניקים שוטים סינמטיים. יום צילום אווירי (ברישיון כחוק) בין 3,000 – 6,500 ש"ח. (כתלות בסוג הרחפן והמצלמה הנדרשת).

עיצוב, אנימציה ואריזה גראפית – נכון לומר שכמעט בכל סרט מודרני יש מוערבות של אנימציה. אנימציה ולא הנפשה. אנימציה זו בעצם הנעת אלמנטים שלא צולמו על גבי התמונה שצולמה ואם זה אומר אריזה גראפית, מסכים מפוצלים, כותרות אנימטיביות, אייקונים וכמובן שגם הנפשת דמויות באנימציה בין אם אנו מפיקים סרטון הוא אנימטיבי לחלוטין או משולב צילומים ברמה כזאת או אחרת. משמרת (יום עבודה בן 8 שעות נטו) של מעצב/אנימטור בעלות של 2,500 ש"ח.

עריכת וידאו Offline – כל סרט מצולם יכול להיות בן שוט אחד ללא עריכה או עריכת עשרות ואף מאות שוטים המחוברים יחד כך שהם מספרים את הסיפור שאנו רוצים, סיפור עם רגש, תוכן, קצב ועניין שבאמצעות העריכה אנו יכולים לשלוט היטב במינונים של כל הנ"ל. משמרת עריכה של עורך בעלות 2,000 ש"ח.

שחקנים/דוגמנים/פרזנטורים – חלק גדול מאד מהסרטים שאנו מפיקים יצריכו שימוש בשחקנים/דוגמנים/פרזנטורים הכל כפועל יוצא של התסריט והסיפור/החויה הרגשית אותם אנו רוצים להעביר לצופה. עלות שחקן בין 2,500 – 5,000 ₪ ליום צילום. (ללא טאלנטים)

לוקיישנים – מה המיקום הכי נכון לצילום הסרט מבחינת הפן הויז'ואלי? עלות לוקיישן לצילומים בין 2,500 – 5,000 ₪ ליום צילום.

קריינות – האם סרט התדמית מצריך קריין או קריינית לחידוד והעברת המסרים בקול סמכותי ואולי קול רך ונעים? באיזו שפה תרצו את הקריין? עלות קריין לסרט מתחילה בעשרות דולרים באם משתמשים ב"קריין חו"ל" הנרכש בשירותי FIVVER אולם באם תרצו קריין ישראלי העלות תחל ב 2,500 ₪ ומעלה.

מוזיקה – מומלץ לשלב בכל סרט מוזיקה. המוזיקה יכולה להיות מוזיקת ספרייה , בעלת הזכויות שידור, או מוזיקה מקורית המולחנת ומבוצעת בלעדית לסרט המבוקש. עלות מוזיקת ספרייה מתחיל ב 2,000 ₪ ועולה בהתאם לסוג רישיון השידור ודרישות הלקוח.

עריכת סאונד – יצירת סרט הינה חוויה אודיו ויזואלית וככזאת מומלץ להעניק גם טיפול לצד של האודיו. בעריכת סאונד מבוצע מיקס סאונד ומוספים אפקטים קוליים. עלות משמרת עריכת סאונד לרוב נע בין 2,500 – 5,000 ש"ח.

חשוב לזכור כי בסופו של דבר, הבחירה בידכם, כמה תרצו להשקיע בהפקת הסרט שלכם. סרט יקר ומושקע או סרט פשוט וצנוע. אין חוקים אחידים וכל לקוח בוחר מה שהכי מתאים לאופי העסק שלו ולתקציב העומד לרשותו.

מתעניינים בפיתוח תכני מציאות מדומה? פשוט דברו איתנו: 077-3399169