fbpx

איך לנצל את הפוטנציאל של הפקה וירטואלית

Virtual Production1
אם אתם מתכננים להשתמש בהפקה וירטואלית להפקת הסרט שלכם, ישנם מספר כללים לגרום לפרויקט שלכם להיראות הרבה יותר טוב. הפקה וירטואלית או בקיצור VP (Virtual Production) לא יחליף לחלוטין את הצילומים המסורתיים, אבל עבור הרבה מצבים, ניתן להשיג אפקט דומה, הרבה הרבה יותר טוב.

ראשית, עלינו להבין ש-VP הוא לא רק רקע. כל הסצנה הוירטואלית צריכה לפעול כמו עיצוב תפאורה פיזית. מחשבים יוצרים תמונה של סביבה תלת מימדית עבור מיקום מצלמה ספציפי, המאפשרים את תנועת המצלמה בחלל הוירטואלי, לכן, כאשר חושבים על מיקום וירטואלי יש להתייחס אליו כאל סט פיזי ממש. היתרונות של הפקות VP הן בשליטה מוחלטת על הסביבה המוצגת, מהאובייקט הכי קטן ועד לתאורה המקרינה אור על השחקנים.

Virtual Production1

אז הנה מספר כללים שאנו ב Dreams & Magic עובדים לפיהם, שיעזרו לכם לשפר את השימוש בהפקות VP:

כלל 1: התמקדו ביתרונות הטכנולוגיה.

אם אתם מבינים מה אפשרי ב-VP, אתם יכולים למקסם ולהשיג אפקט טוב יותר עבור הסרט שלכם, הן בנראות אבל גם בחסכון התקציבי. בהפקות וירטואליות VP החלק היקר ביותר הוא טכנולוגיה, כמו מסכי LED, תוכנות השידור ומחשבי הרינדור בזמן אמת. "סביבות וירטואליות" הן זולות יחסית, כך שאם כבר החלטתם להשתמש בסטודיו וירטואלי להפקה שלכם, תוכלו לדחוף את הפרויקט שלכם לקצה גבול היכולת.

כלל 2: שוברים את המגבלות – בונים כל מה שאפשר לדמיין.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של הפקה וירטואלית הוא צמצום התקציב הכולל של הפקת סרטים. אבל עלות היא לא הסיבה היחידה לבחור בהפקה וירטואלית. כעת אתם יכולים לצלם סצנות גדולות ומרהיבות יותר, ללא המגבלות שאתם יכולים לפגוש בכל סוג הפקת סרטים אחר.

מאחר והסטים הם וירטואליים, לא צריך להיות אכפת מחומרים פיזיים או עלויות בנייה (אלא אם יש שימוש באביזרים או פרופס אחרים) לכן, בעת תכנון התפאורה לסרט אתם יכולים לשכוח ממגבלות. אתם יכולים להשתמש בחומרים יקרים כמו זהב או שיש, וליצור קונסטרוקציות שאי אפשר או קשה לבנות בעולם הפיזי. אתם משלמים רק על העבודה של אמני Unreal Engine.

 

כלל 3: השתמשו בתנועת מצלמה.

 

הפקה וירטואלית תוכננה עבור מצלמות נעות! אנו משתמשים במעקב אחר מצלמה כדי לדעת היכן המצלמה נמצאת. זו הסיבה שהתמונה במסכי LED מוצגת עבור עמדות מצלמה ספציפיות. האשליה עובדת טוב יותר כאשר הפרספקטיבה והפרלקסה פועלות. מערכות לתנועת מצלמה כמו Steadicams, מנופי טכנו או רובוטים לבקרת תנועה עובדות בצורה מושלמת בהפקות וירטואליות VP.

כלל 4: שוברים את חוקי הפיזיקה.

כדי להציג את התמונה החיה על מסכי LED, אנו משתמשים במנוע משחק מסוג Unreal Engine. זו הסיבה שכל דבר אפשרי במשחק מחשב, אפשרי בהפקה וירטואלית: אתם יכולים לכבות את כוח המשיכה, למקם את העצמים במיקומים לא טבעיים או להנפיש אותם בצורה ספציפית, תוך כדי שליטה מלאה עליהם.

 

כלל 5: שנה מזג אוויר, שעות היום או העונה.

בהפקה וירטואלית אתם מחליטים מה השעה ביום וכתוצאה מזה שולטים גם בתאורה על הסט, כך שתוכלו לצלם שעת קסם במהלך כל היום או לבלות לילה באמצע היום. אתם כבר לא צריכים לשנות את לוח הזמנים שלכם בגלל מזג האוויר. אתם יכולים אפילו לצלם 4 עונות באותו אולפן ובאותו היום.

כל מי שמנוסה בהפקת סרטים, יודע כמה מאתגר לצלם חוץ במקומות אמיתיים. אתם מוגבלים לפי השעה ביום, תנוחת השמש או מזג האוויר ובגדול, אנחנו צריכים להסתגל לכל מה שקורה בחוץ. בהפקות מסוג Virtual Production אנחנו עושים משהו אחר לגמרי – אנחנו מתאימים את מזג האוויר ומיקום השמש בהתאם לצרכים שלנו. זה עוזר לחסוך כסף וזמן ולהשיג אפקט סופי טוב יותר.

 

כלל 6: לוקיישיין ללא הגבלה.

עכשיו אתם לא צריכים לנסוע מסביב לעולם כדי לצלם מיקומים שונים. אז אתם יכולים להפוך את הסרט שלך למגוון ומעניין יותר. לצלם את הג'ונגל הארקטי, המדבר והטרופי באותו יום כבר לא מהווה בעיה.

 

כלל 7: תיכנון נכון של סט VP.

שינוי הסצנה הווירטואלית לאחרת לוקח מספר דקות ספורות. אבל אתם לא יכולים להזיז את מסך ה-LED הגדול, אז כל שינוי בחלק הפיזי של הסט צריך להיעשות מול המסך, במהלך יום צילום. בהפקות סרטים – זמן הוא כסף.. ואדרבא כשמדובר בהפקות וירטואליות, אז אתם חייבים לתכנן את עיצוב התפאורה שלכם בחוכמה.

 

כל אלמנט עיצוב תפאורה (פרופס , בשפה המקצועית) ששחקנים מקיימים איתו אינטראקציה צריך להיעשות פיזית. אתם יכולים לשים אותו בחלק הווירטואלי אם הוא רק ברקע, עם זאת, כל אלמנט פיזי בעיצוב התפאורה הופך את הסצנה שלכם למציאותית יותר ולכן עליכם למצוא איזון טוב בין הסט הוירטואלי למציאותי.

כלל 8: שימוש בהשתקפויות.

כל אובייקט רפלקטיבי הוא סיוט לפוסט-פרודקשן בעת שימוש במסך ירוק. עם ייצור וירטואלי ומסכי LED, זה לגמרי הפוך! כל אלמנט מבריק מחזיר את האור מהמסך והופך את התמונה שלכם למציאותית יותר. אתם יכול להשתמש במים או בחפצים מחזירי אור כמו מכוניות והאפקט יהיה יוצא מן הכלל!

 

אז, כמובן, לייצור וירטואלי יש כמה מגבלות אבל הרבה יותר יתרונות. אם תתמקד בהם בהפקת הסרטים שלכם, תשיגו צילומים ברמה גבוהה יותר.

 

אז אם אתם מתעניינים בהפקה של סרט (סרטים להדרכה, שיווק או מכירה) או בפיתוח VR, AR, אנחנו כאן ב Dreams & Magic לייעץ ולהפיק עבורכם את הפרוייקט שלכם! פשוט דברו איתנו:

טלפון:  077-3399169

אימייל:  [email protected]

#behindthesc #studio3dm #virtualproduction #VR
#unrealengine #unrealengine5 #filmdirector #filmproduction 
#commercial #filmset #virtualstudio #setlife #virtualreality 
#extendedreality #XR #bts #makingof #cinematography #filmmaking 
#vfx #filmproduction

מתעניינים בפיתוח תכני מציאות מדומה? פשוט דברו איתנו: 077-3399169