fbpx

"אוגמנטד ריאליטי" הטכנולוגיה שתביא את המערך השיווקי שלך צעד קדימה

בימים אלו של שינויים ותהפוכות נדמה כי גם העולם הידוע והמוכר של התצוגה משתנה ללא הרף, כפי שהמהפכה הסלולרית השימוש במחשבי כף יד מתקדמים ובאפליקציות המשתמשות בטכנולוגיית GPS כבשו את חיינו ואנו לא מסוגלים לחשוב על התפקוד היום יומי בלעדיהם. פיתוח חדש כובש בימים אלו בסערה את עולם השיווק הטכנולוגי - אוגמנטד ראליטי.

בימים אלו של שינויים ותהפוכות נדמה כי גם העולם הידוע והמוכר של התצוגה משתנה ללא הרף, כפי שהמהפכה הסלולרית השימוש במחשבי כף יד מתקדמים ובאפליקציות המשתמשות בטכנולוגיית GPS כבשו את חיינו ואנו לא מסוגלים לחשוב על התפקוד היום יומי בלעדיהם. פיתוח חדש כובש בימים אלו בסערה את עולם השיווק הטכנולוגי – אוגמנטד ראליטי.

מאמצעי שיווק המודפסים על גבי נייר עוברים לעולם המציאות באמצעים המחשה חדשיינים, כאלה המעצימים את חוויית הלקוח פי כמה ומאחר שהתחום מצוי בחיתוליו – הם גם בלתי נשכחים.

שימוש ביישומי האוגמנטד ריאליטי, (הקרויי בעברית "מציאות מרובדת או AR בקיצור"), מאפשר הצגה של אובייקט תלת מימדי חד ומציאותי אשר יוצא אל מחוץ לצג ותופס מקום בחלל החדר. החיבור בין מציאות לפנטזיה הפך את הכלי לאטרקציה המרכזית בכל תערוכה ומעצם כך לצעצוע הבא של עולם השיווק. כך, מוצגים להם בתערוכות המרכזיות ביותר במגוון הענפים החל מתחום הביטחון וכלה בתחום הפנאי והרכב מצגי מציאות רבודה, שאינם מותירים מקום לדימיון, אך מותירים בעיקר רושם.

"כאשר לקוח העוסק בפיתוח טכנולוגי ורוצה להציג את המוצר שלו, טכנולוגיית האוגמנטד ריאליטי הוא כלי מופלא עבורו", מסביר רועי קיט מנכ"ל החברה הישראלית "DREAMS & MAGIC" המתמחה בתחום. "באמצעותנו יכול הלקוח להביא את כל המוצרים שפיתח אל התערוכה. כך ניתן להציג גם מוצרים שעוד לא הושלם הפיתוח שלהםולהציגם בפעולה, ממש כמו במציאות".

החוויה של תצוגת אוגמנטד ריאליטי היא בלתי נשכחת, מה שהופך אותה לכלי שיווקי\ אינפורמטיבי\פרסומי מצויין. "יש לתצוגה שכזו אימפקט עצום על הלקוח ובעצם מדובר על חווית לקוח מסוג אחר. ", מסביר רועי קיט. "ניתן להציג יותר מוצגים, להמחיש מקרוב, ולהסתיר פרטים ממודרים למשל, להראות את המוצר בפעולה, בין שמדובר בנשק או במטוס או בעצם כל מוצר בכל תחום, להשאיר רושם בלתי נשכח על הלקוח ועל כל מי שעבר והציץ וכמובן היכולת "להשאיר" את המוצר אצל לקוח הקצה כ"פעולת הנעה" לטובת קידום המכירה. אלה דברים שאנשים מדברים עליהם הרבה זמן אחרי שהתערוכה מתקפלת והבאז התקשורתי הזה מפה לאוזן, הוא פעמים רבות הערך המוסף ללקוח".

החברות הגדולות בעולם כבר בחרו ביישומי טכנולוגיית המציאות הרבודה לתצוגת תכלית ייחודית באולמות הכנסים הגדולים בעולם. בישראל, אימצו את השימוש בטכנולוגיה בעיקר חברות העוסקות בפיתוח אמצעי לחימה, רכיבים צבאיים וחברות טכנולוגיות מתקדמות. אך יחד איתם החלו באימוץ הטכנולוגיה גם חברות נוספות המבקשות לייצר בתצוגות שלהם מרכז פעילות אינטראקטיביים חדשניים ללקוחותיהם.

אז איך זה קורה? הנה כמה דוגמאות. באמצעות השימוש בתוכנה ניתן לקחת תמונה של המציאות ולהוסיף עליה רובד נוסף של אינפורמציה על פי בחירה. בד"כ בשלב זה מולבשת על המציאות הרבודה פעילות המוצר הנמכר, גם כאשר מדובר בטיל, רכב שטח, כלי זיהוי, מסוק או פצצה.

בעולם אנו יכולים לראות מגוון רחב של דוגמאות של שימוש בטכנולוגיה. כך חברת National Geographic עשתה הדמיה פורצת דרך בתחום בתחנת הרכבת בלונדון כאשר המוטיב היה "Step in to our world". הם הציבו משטח גרפי עם לוגו החברה על הריצפה ומסך ענק למולו. כל מי שנעמד על המשטח ומסתכל על המסך שמנגד, ראה את עצמו בשידור חי ולצידו חיות שונות אשר נעות לידם ואפילו אסטרונאוט המטייל לצד הצופים. האינטראקציה ותגובת הקהל היו נלהבות כצפוי.

הטכנולוגיה עצמה מאפשרת זיהוי של עצמים במרחב הנגלה לעיניי הצופה והוספה של מידע תלת מימדי אנימטיבי המשתלב במציאות. כך למשל בשלב ראשון תוכל המצלמה של המחשב או הסמארטפון לקלוט את המרחב הנתון ובאמצעות יישום מיוחד תשלב בו מודלים או דמויות בתלת מימד. "לאור האצת הפיתוח של אביזרי תצוגה לבישים, כגון משקפי האוגמנטד של גוגל ופייסבוק, המיצגים האלה יהפכו בשנים הקרובות לדיירי קבע בכל תערוכה ולחלק ארי בחיי היומיום של עולם השיווק", מתחייב מנכ"ל "DREAMS & MAGIC", רועי קיט, "עולם התצוגה המוכר לנו הולך לחוות שינויים קיצוניים ובתקופה קצרה, בדומה למהפכת ההחדרה של המכשירים הניידים המתקדמים ומחשבי הטאבלט.

מתעניינים בפיתוח תכני מציאות מדומה? פשוט דברו איתנו: 077-3399169